مشاوره رایگان شماره تماس در واتس اپ و تلگرام: 9303444949 98+

مشاوره رایگان: 9303444949 98+

کانادا

چرا کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

شش مسیر اصلی مهاجرت به کانادا شامل کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری، تولد، ازدواج و پناهندگی وجود دارد. برخی از این مسیرها به دلیل آسانی فرایند، مزایای اقامتی برجسته یا هزینه‌های مناسب، در فهرست برترین روش‌های مهاجرتی قرار گرفته‌اند، که از این میان روش‌های نوآوری و کارآفرینی در رتبه‌های بالاتری قرار دارند. روش فدرال اسکیل ورکر به عنوان یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا شناخته شده است که امکان اخذ اقامت دائم در مدت زمان کوتاهی را می‌دهد و به افراد اجازه می‌دهد بر اساس توانایی‌های فردی و شخصی خود اقدام نمایند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن پرونده، شما، همسر و فرزندان زیر 22 سال می‌توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

شرایط مهاجرت به کانادا

برای آغاز فرایند مهاجرت به کانادا از طریق هر یک از مسیرهای موجود، شرایط خاصی مورد نیاز است که به نوع روش انتخابی بستگی دارد. در میان مهم‌ترین شرایط برای اقامت در کانادا، می‌توان به سن، سطح تحصیلات، تسلط بر زبان انگلیسی، سابقه کاری و میزان دارایی اشاره نمود. اهمیت این فاکتورها بسته به روش مهاجرتی متغیر است؛ به‌طور مثال، در روش‌های مهاجرت تحصیلی، شرایط سنی بسیار حایز اهمیت است، زیرا شانس دریافت ویزای کانادا با نزدیکی زمان به تاریخ اخذ آخرین مدرک تحصیلی افزایش می‌یابد. قابل ذکر است که کانادا قوانین جدیدی را برای ایرانیان اجرا کرده که بر اساس آن، دارندگان ویزای توریستی می‌توانند آن را به ویزای کاری سه ساله تبدیل کنند. افرادی که سه سال در کانادا کار کنند، امتیازات قابل توجهی کسب می‌کنند و ممکن است پس از اتمام این مدت بتوانند برای اسکیلد ورکر یا سایر روش‌های مهاجرت اقدام و اقامت دائم را دریافت نمایند. همچنین، در برخی استان‌های کانادا، امکان دریافت اقامت دائم با سرمایه‌گذاری حداقل 50 هزار دلاری وجود دارد.

در روش‌های سرمایه‌گذاری برای مهاجرت به کانادا، سن تأثیر کمتری بر شرایط دارد. برای مثال، سرمایه‌گذاران نیازمند داشتن حداقل 100 هزار دلار کانادا هستند، در حالی که دانشجویان باید بودجه‌ای بالغ بر 35 هزار دلار کانادا در نظر بگیرند. این در حالی است که برای کار در کانادا، تنها ممکن است به اثبات تمکن مالی در حدود 10 هزار دلار نیاز باشد. جزئیات دقیق‌تر مربوط به شرایط مختلف مهاجرت به کانادا در بخش بعدی تشریح می‌شوند. شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا را می‌توانید در تصویر زیر ملاحظه کنید.

بهترین شیوه‌های مهاجرت به کانادا

شیوه‌ای که فرآیند مهاجرت به کانادا را در کمترین زمان و با کمترین هزینه به انجام برساند، مطلوب‌ترین گزینه محسوب می‌شود. سیستم اکسپرس اینتری که با امتیازبندی کار می‌کند، یکی از این روش‌ها است. از طریق این سیستم، افراد می‌توانند به سرعت و از همان ابتدا اقامت دائم کانادا را کسب کنند که این شامل اعضای خانواده‌ی متقاضی، از جمله همسر و فرزندان زیر 22 سال نیز می‌شود. روش استارتاپ یا نوآوری دیگر گزینه‌ای است که به عنوان یکی از بهترین راه‌های مهاجرت شناخته می‌شود، که در آن متقاضیان به محض ورود به کشور، اقامت دائم را به همراه خانواده‌شان دریافت می‌کنند. این مسیر نیازمند تدوین یک طرح تجاری بر اساس یک ایده نوآورانه و سودمند برای کاناداست. در این روش، متقاضی باید نامه‌ی پشتیبانی از یک شرکت انکوباتوری دریافت کند.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق کار

معمولا برای مهاجرت کاری به کانادا باید از طریق برنامه اسکیل ورکر اقدام کنید. مراحل مهاجرت به کانادا در این روش به این ترتیب می باشد:

  1. صلاحیت خود را برای این روش بسنجید. معمولا در صورتی که کمتر از 45 سال سن داشته باشید و سابقه کار، مدرک لیسانس و مدرک زبان انگلیسی دارید، برای این روش می توانید اقدام کنید.
  2. مدارک مورد نیاز از قبیل مدارک هویتی، مدرک زبان، مدرک تحصیلی و سوابق کاری را آماده کنید.
  3. بر روی وبسایت رسمی مهاجرت به کانادا، پروفایل خود را به صورت آنلاین آماده کنید.
  4. پس از ثبت نام آنلاین، امتیازی به شما تعلق می گیرد، در صورتی که حد نساب مورد نیاز را کسب نکرده اید، برای ارتقا این امتیاز تلاش کنید. به عنوان مثال می توانید مدرک زبان بالاتری کسب کنید.
  5. در صورتی که امتیاز بالایی داشته باشید، ممکن است از طرف کشور کانادا دعوت نامه دریافت کنید. این مرحله به صورت رقابتی است و دولت کانادا از بین متقاضیان، افرادی را که بیشتر امتیازات را کسب می کنند برای مهاجرت به این کشور دعوت می کند.
  6. پس از اخذ دعوتنامه باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا و اقامت این کشور را فراهم کنید و درخواست اخذ ویزا دهید.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را می توان در سه قسمت کلی مراحل پیش از درخواست ویزای تحصیلی، مراحل اپلای و مراحل اخذ ویزا، قرار داد. در زیر تمامی این مراحل آورده شده است:

  1. اخذ مدرک زبان
  2. آزاد نمودن مدارک تحصیلی
  3. ترجمه مدارک تحصیلی
  4. انتخاب رشته، مقطع تحصیلی، دانشگاه و شهر مورد نظر
  5. پر نمودن فرم های مربوطه و ارسال درخواست
  6. پرداخت شهریه دانشگاه
  7. درخواست ویزای تحصیلی
  8. انجام مراحل انگشت نگاری و بیومتریک
  9. سفر به کانادا و شروع تحصیل

مراحل مهاجرت به کانادا از سرمایه گذاری

مراحل مهاجرت به کانادا در مسیر سرمایه گذاری متناسب با نوع راه انتخابی شما می باشد. در زیر مراحل مهاجرت به کانادا از سرمایه گذاری آورده شده است:

  1. انتخاب مسیر سرمایه گذاری
  2. دریافت نامینیشن از ایالت انتخابی
  3. جمع آوری مدارک لازم
  4. اخذ ویزای سرمایه گذاری
  5. اجرا و راه اندازی کسب و کار

مزایای مهاجرت به کانادا

کشور کانادا به عنوان برترین کشور از لحاظ کیفیت زندگی در جهان شناخته می‌شود. علاوه بر این، مهاجرت به کانادا دارای مزایای دیگری نیز هست که به آنان اشاره می کنیم:

امکان آموزش رایگان برای فرزندان زیر ۱۸ سال
امکان اخذ اقامت برای فرزندان زیر ۲۲ سال
اجازه کار و زندگی در کشور کانادا برای دارندگان اقامت این کشور
امکان نقل مکان به استان دیگر پس از گرفتن اقامت دائم کشور کانادا
معتبر بودن اقامت دائم کانادا برای پنج سال
امکان مراقبت‌های بهداشتی همگانی برای مهاجرین به کانادا
امکان اخذ شهروندی کانادا پس از 5 سال اقامت و کار در این کشور
امکان راه اندازی کسب و کار به صورت آزاد برای دارندگان اقامت دائم کانادا

زندگی در محیطی بسیار امن

چه راه هایی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد؟

همه راه های مهاجرت به کانادا شامل: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یا کارآفرینی، مهاجرت از طریق راه اندازی استارت آپ، مهاجرت از روش کارشرکت، مهاجرت از طریق تولد در کانادا، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت خانوادگی از طریق اسپانسرشیپ می باشد.

مهاجرت همیشه به عنوان کاری زمان بر و هزینه بر شناخته می شود از این رو از بین انواع روش های مهاجرت به کانادا، راه های مهاجرتی که ارزانتر و کم هزینه تر هستند یا راه های سریع مهاجرتی برای متقاضیان بیشتر خوشایند هستند. راه های سریع اقامت کانادا و ارزانترین روش های کانادا را در ادامه می‌توانید مشاهده نمایید.

ارزانترین راه مهاجرت به کانادا

بسیاری از افراد علاقه دارند که از روش های کم هزینه مهاجرت خود را انجام دهند. می توان به طور کلی گفت که ارزانترین راه مهاجرت به کانادا می تواند روش کاری باشد. برای مثال روش اسکیل ورکر کانادا روشی بسیار کم هزینه است که از ابتدا شخص می تواند اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کند. همچنین افرادی که می توانند بورسیه های تحصیلی دریافت کنند می توانند با کمترین هزینه به کشور کانادا مهاجرت کنند.

سریع ترین راه مهاجرت به کانادا

برنامه های مهاجرتی کشور کانادا معمولاً بین 1.5 تا ۲ سال زمان خواهد برد اما روش هایی مانند تحصیلی و همچنین روش کاری که همراه با پیشنهاد شغلی باشد می تواند از روش های مهاجرت اسان و سریع به کانادا باشد. در برنامه های دیگر به علت وجود مراحل متعدد زمان اقامت در کانادا بیشتر می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی یکی از روش های ورود به این کشور می باشد که در گذشته امکان کار و تحصیل با این ویزا برای متقاضیان وجود نداشت و تبدیل ویزای توریستی به اقامت کاری بسیار سخت بود. طبق قانون جدید کانادا برای ایرانیان افرادی که هم اکنون در کانادا حضور دارند یا قصد ورود به این کشور را تا آخر سال جاری دارند، می توانند ویزای خود را به ویزای کاری 3 ساله تبدیل نمایند. برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی و تبدیل این ویزا به ویزای کاری کانادا، نیاز به ارائه مدرک زبان یا تحصیلی خاصی ندارید.

یک نکته بسیار مهم در این راستا این است که شما با اخذ ویزای کاری و کار به مدت 3 سال در کانادا، امتیازتان برای شرکت در اسکیل ورکر افزایش می یابد یا می توانید از دیگر مسیرهای متناسب با شرایط خود برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایید. ویدئو زیر اطلاعات بسیار مفیدی در راستای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی و اخذ اقامت دائم کانادا پس از آن در اختیارتان می گذارد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

برخی از افراد ممکن است از بین انواع روش های مهاجرت به کانادا، تحصیل را ساده ترین راه بدانند. تحصیل در کانادا در مقاطع مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. تحصیل در مدارس کانادا به صورت شبانه روزی است و از 15,000 تا 50,000 دلار کانادا در سال هزینه در بر خواهد داشت. از جمله مدارس بین المللی کانادا می توان به بادول، پتیسن، کالج بریمار و کالج تامسون ریور اشاره نمود. کشور کانادا یکی از برترین مراکز علم و دانش دنیا می باشد که هر ساله بالغ بر 130 تا 150 هزار نفر دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. سطح علمی بالای دانشگاه ها، هزینه های معقول و امکان گرفتن اقامت دائم کشور کانادا، تحصیل در کانادا را یکی از پر متقاضی ترین راه های مهاجرت به این کشور قرار داده است. در ابتدا شما باید رشته مورد نظر خود برای تحصیل را انتخاب کنید و پس از آن به انتخاب دانشگاه و یا شهر مورد نظر خود بپردازید.

شرایط پذیرش از دانشگاه های کانادا

برای دریافت پذیرش در دانشگاه های کانادا شما باید با توجه به الزامات مقطع تحصیلی خود مدرک زبان انگلیسیTOEFL یا IELTS به دانشگاه ارائه کنید. پس از بررسی شرایط اولیه شما دانشگاه یک نامه پذیرش تحصیلی صادر می کند که در آن به هزینه های تحصیل شما نیز اشاره می شود.

هزینه های تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در کانادا بسته به دانشگاه، رشته مورد نظر و مقطع تحصیلی می تواند متفاوت باشد. هزینه تحصیل در کانادا به طور متوسط سالیانه حدود 15 تا 20 هزار دلار کانادا می باشد که در برخی از دانشگاه ها حتی امکان افزایش این مبلغ نیز وجود خواهد داشت. شما با ویزای تحصیلی کانادا می توانید برای اعضای خانواده خود نیز ویزای همراه بگیرید.

جهت تحصیل دکتری در کانادا نیاز به داشتن سوپروایزر یا استاد راهنما می باشد. استاد راهنما به دانشجویی که دارای رزومه علمی قوی، نمره زبان بالا، مقالات علمی بین المللی و سن مناسب به همراه انگیزه کافی است پذیرش دکتری در دانشگاه محل خدمتشان اعطا می نماید.

بهترین دانشگاه های کانادا

همان طور که اشاره شد سیستم آموزشی کشور کانادا بسیار قوی است و تعدادی از معتبرترین دانشگاه های جهان در کشور کانادا حضور دارند. از جلمه برترین دانشگاه های کانادا می توان به دانشگاه تورنتو، بریتیش کلمبیا، مک گیل و مک مستر اشاره کرد.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا شامل هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشد. هزینه های تحصیل در کانادا نیز، شهریه دانشگاه، بیمه، هزینه کتاب و لوازم التحریر می باشد. شهریه دانشگاه های کانادا با یکدیگر متفاوت می باشد و به طبع نوع رشته و مقطع تحصیلی شما نیز بر میزان این شهریه تاثیرگذار است اما به طور کلی می توان گفت شهریه سالیانه دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی حدودا 20 الی 30 هزار دلار کانادا و این میزان برای مقطع دکتری و کارشناسی ارشد به حدود 17 الی 25 هزار دلار کانادا می رسد. هزینه سالیانه کتاب و لوازم التحریر نیز حدود 150 الی 400 دلار می باشد و هزینه بیمه دانشجویی نیز در سال حدود 500 الی هزار دلار می شود. در کنار هزینه تحصیل در کانادا می بایست به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشید. هزینه زندگی به لایف استایل و سبک زندگی همچنین ایالت محل زندگی وابسته می باشد، به طور متوسط ماهیانه هزار الی 2 هزار دلار می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

کشور کانادا از لحاظ اقتصادی یکی از کشورهای پیشرو در جهان است. این کشور دارای معادن طبیعی بسیار است. با توجه به مهاجر پذیری کانادا، سیاست دولت در جذب سرمایه گذار از این طریق است. در نتیجه یکی از انواع روش های مهاجرت به کانادا روش سرمایه گذاری می باشد. در این روش افراد می توانند علاوه بر سودآوری، امکان مهاجرت به کانادا را نیز دارید. برای سرمایه گذاری در کانادا راه های مختلفی وجود دارد که اعم از ثبت شرکت، کارآفرینی، خود اشتغالی، خرید بیزنس و… می باشد. افراد بر اساس سرمایه گذاری خود می توانند در هر یک از این موارد وارد گردند. افراد باید بدانند همه سرمایه گذاری ها در کانادا نمی تواند منجر به مهاجرت شود.

لازم به ذکر است یک مسیر مهاجرتی برای افراد دارای سابقه بیزینسی خود و یا سابقه مدیریت در سطح بالا در کشور مبدا، برای کانادا وجود دارد. طبق این مسیر، این افراد با سرمایه گذاری 50 هزار دلار در شهر های کوچک و سرمایه گذاری 100 هزار دلار در شهر های بزرگتر می توانند اقامت کانادا را دریافت نمایند. پروسه به این شکل می باشد، فرد طرح تجاری خود را که قصد سرمایه گذاری در آن را دارد، به استان مربوطه ارائه می نماید و منتظر جواب استان می ماند. همچنین پس از ورود به کانادا و با گذشت یک سال، فرد می تواند یک گزارش از فعالیت و راه اندازی بیزینس خود و سرمایه گذاری در آن را به استان مربوطه ارائه دهد و در صورت تایید استان، برای اقامت دائم خود، همسر و فرزندان کمتر از 22 سال خود اقدام کند. کل طول پروسه این مسیر 6 ماه تا 1 سال می باشد. از شرایط لازمه این مسیر، دارا بودن سایقه بیزینس خود (حداقل یک سال) و یا سابقه مدیریت در سطح بالا و مدرک آیلتس آکادمیک در سطح 5 می باشد.

در ادامه انواع روش های مهاجرت سرمایه گذاری در کانادا را توضیح خواهیم داد.

 

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در کانادا نوعی سرمایه گذاری برای مهاجرت می باشد. افراد می توانند برای اینکه تجارت خود را در کشور کانادا به راه بیاندازند و بیزنس خود را آغاز نمایند شرکت خود را ثبت نموده و از این طریق سرمایه گذاری نمایند. افرادی که می خواهند از طریق ثبت شرکت به کشور کانادا مهاجرت نمایند باید بدانند که این روش نمی تواند به مهاجرت بیانجامد مگر اینکه فرد توامان با ثبت شرکت کارآفرینی نیز نماید یا اینکه از طریق روش کار شرکت اقدام نماید. کار شرکت کانادا روش دیگری از سرمایه گذاری است که در واقع نیاز به سرمایه گذاری ندارد. در این روش کافیست نشان دهید در ایران بیزینس دارید و کار شما واقعی است. به طور مثال مغازه یا شرکت دارید و کارمندانی در استخدام شما هستند و قصد دارید شعبه‌ای از کسب و کار خود را در کانادا ثبت کنید.

اقامت کانادا از طریق نوآفرینی و استارتاپ

نوآفرینی و استارت آپ یکی از روش های جدید مهاجرتی به کاناداست. افرادی که تمایل دارند از این روش اقدام نمایند، باید دارای ایده نو و جدید باشند. این ایده باید بر اقتصاد کانادا تاثیر مثبت گذارد. افراد باید در این روش بر اساس ایده نو خود بیزنس پلن طراحی نمایند. موسسات و اشخاصی نیز هستند که شما را در زمینه ایده جدیدتان راهنمایی می کنند و ایده شما را گسترش می دهند یا تبدیل به ایده ای بهتر و جدید تر می کنند. در هر بیزنس پلن 5 نفر می توانند شریک شوند و برای ویزای استارت آپ کانادا اقدام نمایند. بیزنس پلن باید مورد تایید قرار گیرد. پس از تایید، فرد و خانواده وی اعم از همسر و فرزندان زیر 22 سال می توانند از این طریق اقدام نموده و در همان ابتدا سکونت دائم کانادا را اخذ نمایند. این پروسه حدودا 2تا 3 سال به طول می انجامد، از این رو شخص متقاضی و سایر اعضای بیزنس پلن می توانند از طریق مجوز کار برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنند.

ین مجوز کار سه ساله می باشد و این اجازه را می دهد که شخص اصلی و سایر اعضای بیزنس پلن به کانادا رفته و کار روی طرح خود را آغاز کنند. این مجوز کار به صورت باز است یعنی با وجود ان که هدف کار بر روی طرح نوآفرینی است اما اعضا اجازه کار بر اساس سایر توانایی های خود را نیز دارند. البته صفر تا صد ویزای استارت آپ کانادا را باید به طور دقیق پشت سر گذاشت تا موفق به اخذ این ویزا شد. ظرفیت صدور ویزای استارتاپ برای سال ۲۰۲۳, ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ تا سه برابر افزایش یافته که این می تواند برای متقاضیان این طرح خبر بسیار خوبی باشد. افراد با طرح و ایده نو و گروه استارتاپی و افرادی با زمینه های مهندسی و شاخه های فنی و مارکتینگ، افراد متخصص بهداشت و سلامت و پزشکی می توانند با کمک موسسه ملک پور از طریق نوآفرینی کانادا برای مهاجرت و اخذ اقامت اقدام کنند.

کارآفرینی به عنوان یک مسیر سرمایه‌گذاری در کانادا، فرصت‌های مهاجرتی متفاوتی را ارائه می‌دهد. استان‌های مختلف کانادا برنامه‌های منحصربه‌فردی برای اعطای اقامت به سرمایه‌گذاران بین‌المللی اجرا می‌کنند. در حالی که بیشتر استان‌ها کارآفرینان را از طریق برنامه‌های کارآفرینی جذب می‌کنند، استان کِبِک برنامه‌ای متفاوت برای جذب سرمایه‌داران ارائه داده است. در این برنامه‌های کارآفرینی، امتیازات بر اساس معیارهایی چون میزان سرمایه، تجربه مدیریتی یا کارآفرینی، سن، مهارت‌های زبانی، و مدارک تحصیلی به متقاضیان اختصاص می‌یابد. با کسب امتیاز لازم، ابتدا اقامت کاری در کانادا اعطا شده و فرصتی برای اجرای طرح کارآفرینی در این کشور فراهم می‌آید. نیاز به سرمایه‌گذاری حداقلی 100 هزار دلار کانادا است و فرآیند آن کمتر از یک سال زمان برده و پس از گذراندن 1.5 تا 2 سال، در صورت تایید دولت کانادا، اقامت دائم اعطا می‌شود. این سرمایه‌گذاری باید به طور کامل توسط خود شما انجام شده و نشان دهید که در کانادا سرمایه‌گذاری کرده‌اید. در ادامه به بررسی شرایط مهم برای کارآفرینی در کانادا پرداخته شده است:

**سرمایه‌گذاری در استان آنتاریو کانادا:**
– داشتن دارایی 800 هزار دلار.
– سرمایه‌گذاری 600 هزار دلار در کانادا.
– داشتن 2 سال سابقه کار مدیریتی در 5 سال اخیر.
– ارائه مدرک زبان انگلیسی با سطح CLB 4.
– امکان سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌جمعیت با دارایی 400 هزار دلار و سرمایه‌گذاری 200 هزار دلار.

**سرمایه‌گذاری در استان منیتوبا کانادا:**
– داشتن دارایی 500 هزار دلار.
– سرمایه‌گذاری 250 هزار دلار در کانادا.
– داشتن 3 سال مالکیت بیزینس یا سابقه کار مدیریتی در 5 سال اخیر.
– ارائه مدرک زبان انگلیسی با سطح CLB 5.

مهاجرت به کانادا بهتر است یا آمریکا؟

در اینجا می خواهیم کانادا و آمریکا را در دو کفه ترازو قرار داده و ویژگی ها معایب و مزایای آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

کانادا آمریکا
امکان مهاجرت به استان های مختلف انتخاب مقصد توسط دولت مرکزی
موقعیت تحصیلی خوب دارای برترین دانشگاه های تحصیلی با رنکینگ عالی
هزینه تحصیل کمتر هزینه تحصیل بیشتر
شرایط کار به دلیل سیستم اکسپرس اینتری و برنامه های ایالتی بهتر است شرایط کاری برای مهاجرین ضعیف تر
برنامه هایی همچون استارتاپ، کارآفرینی و کارشرکت با روند سریع تر اقامت دائم سرمایه گذاری نیاز به سرمایه هنگفت دارد/ انتقال سرمایه دشوار است

مزایای مهاجرت به کانادا

کشور کانادا به عنوان برترین کشور از لحاظ کیفیت زندگی در جهان شناخته می‌شود. علاوه بر این، مهاجرت به کانادا دارای مزایای دیگری نیز هست که به آنان اشاره می کنیم:

امکان آموزش رایگان برای فرزندان زیر ۱۸ سال
امکان اخذ اقامت برای فرزندان زیر ۲۲ سال
اجازه کار و زندگی در کشور کانادا برای دارندگان اقامت این کشور
امکان نقل مکان به استان دیگر پس از گرفتن اقامت دائم کشور کانادا
معتبر بودن اقامت دائم کانادا برای پنج سال
امکان مراقبت‌های بهداشتی همگانی برای مهاجرین به کانادا
امکان اخذ شهروندی کانادا پس از 5 سال اقامت و کار در این کشور
امکان راه اندازی کسب و کار به صورت آزاد برای دارندگان اقامت دائم کانادا
زندگی در محیطی بسیار امن

در باب مقایسه تحصیل در کانادا و آمریکا می توانیم به نکات زیر اشاره کنیم:

تحصیل در کانادا تحصیل در آمریکا
همسر اپن ورک پرمیت دارد همسر اجازه کار ندارد
دانشگاه های رده متوسط و خوب دارای برترین دانشگاه های تحصیلی با رنکینگ عالی
هزینه تحصیل کمتر هزینه تحصیل بیشتر
کار دانشجویی 20 ساعت در هفته خارج و داخل محوطه دانشگاه کار دانشجویی 20 ساعت در هفته تنها داخل محیط دانشگاه
اقامت پس از تحصیل بسته به طول دوره دو یا سه سال اقاپت پس از تحصیل تنها یک سال